PENDAMPINGAN PEMBUATAN MEDIA PEMBELAJARAN MENARIK BAGI GURU

Main Article Content

Noca Yolanda Sari
Sulaiman Sulaiman
Novita Dewi Setiyanto
Muhammad Idris
Fideliana Viki Fetrika

Abstract

Interesting learning media is the use of a variety of interesting and entertaining media or tools to increase student involvement and interest in the learning process. The aim of using interesting learning media is to make learning more interesting, fun and effective. By using interesting learning media, students tend to be more enthusiastic, more focused, and understand the lesson material more easily. It is important to remember that interesting learning media must be relevant to the subject matter and learning objectives to be achieved. Apart from that, this media must be used wisely and integrated with effective learning strategies, so that it can provide maximum benefits in the learning process.

Article Details

Section
Articles

References

Gunawan, I. G. D., & Saputra, P. W. (2021). Optimalisasi Pembelajaran Pendidikan Agama Hindu Menggunakan Media Pembelajaran Berbasis Digital, 5(1), 43–50.
Hanafi, H. (2017). Rancangan Multimedia Pembelajaran Berbasis Tutorial Dengan Software Autoplay Media Studio 7 . 0. Jurnal TAM ( Technology Acceptance Model ), 8(1), 51–57.
Hartatik, S., Mariati, P., & Nafiah, N. (2022). Pelatihan dan Pendampingan Pembuatan Media Pembelajaran Menggunakan Aplikasi Powtoon bagi Guru Sekolah Dasar di Magetan. Seminar Nasional Pengabdian Kepada Masyarakat 2021, 1(1), 21–27. https://doi.org/10.33086/snpm.v1i1.773
Itsnan Mauludi Amin, N. D. N. (2018). Perancangan Card Game Sebagai Media Interaktif Mengenai Edukasi Game Online. In e-Proceeding of Art & Design (Vol. 5, pp. 1–8).
Jijon R. Sagala, Paska Marto Hasugian, P. S. H. (2022). Pendampingan Pengembangan Media Pembelajaran Berbasis Flash Untuk Guru-Guru Sd Swasta Putri Deli Namorambe. Multidisiplin Pengabdian Kepada Masyarakat, 1(02), 02.
Nahdi, D. S., Rasyid, A., & Cahyaningsih, U. (2020). Meningkatkan Kompetensi Profesional Guru Melalui Pengembangan Media Pembelajaran Berbasis Teknologi Informasi. BERNAS: Jurnal Pengabdian Kepada Masyarakat, 1(2), 76–81. https://doi.org/10.31949/jb.v1i2.234
Nenohai, J. M. H., Garak, S. S., Ekowati, C. K., & Udil, P. A. (2021). Pelatihan dan Pendampingan Implementasi Aplikasi Wordwall dalam Pembelajaran Matematika Bagi Guru Kelas Rendah Sekolah Dasar Inpres Maulafa Kota Kupang. Jurnal Nasional Pengabdian Masyarakat, 2(2), 101–110. https://doi.org/10.47747/jnpm.v2i2.574
Sukmanasa, E., Novita, L., & Maesya, A. (2020). Pendampingan pembuatan media pembelajaran Powtoon bagi guru Sekolah Dasar Gugus 1 Kota Bogor. Transformasi: Jurnal Pengabdian Masyarakat, 16(1), 95–105. https://doi.org/10.20414/transformasi.v16i1.2140
Suryadi, D., Uddin, B., Syani, M., Farihatul, R., & Nurathilla, C. S. (2021). Pendampingan Pembelajaran Uji Kompetensi Keahlian Akuntansi Siswa SMK Gema Nusantara 5 di masa PANDEMI COVID-19. Jurnal Karya Untuk Masyarakat (JKuM), 2(2), 184–195. https://doi.org/10.36914/jkum.v2i2.627